در دو سال اخیر و همه گیری ویروس کرنا، توجه جامعه به سلامت ریه ها بسیار بیشتر از قبل شد و خیلی از ما می خواهیم بدانیم که چطور از سلامت ریه خود مطمئن شویم. در این مطلب به شما راه های مراقبت از ریه ها را خواهیم گفت. چرا که پیشگیری بهتر از درمان است و علاج واقع قبل از وقوع باید کرد.
بخور آب گرم موثرترین راهکار برای حفظ سلامتی ریه
بخور آب گرم بدون هیچ ماده افزودنی روزی ۳ یا ۴ بار در حفظ سلامتی ریه بسیار موثر است.یک ظرف آب جوش جلوی خود بگذارید و یک پارچه روی سر و ۱۰ دقیقه از راه دهان نفس کشیده و از راه بینی خارج کنید. شما می توانید در سایت چچیلاس با چند متخصص گوش و حلق و بینی و متخصص ریه تماس بگیرید و از آن ها هم مشاوره بخواهید.
انجام ورزش‌های هوازی و پیاده‌روی برای تقویت ریه
ورزش پیاده روی و هوازی در محیط های سالم و حرکاتی که تعداد تنفس را به بالای ۲۲ بار در دقیقه برساند، کمک کننده به ریه است. ورزش مستمر و کم شدت همچون پیاده روی روزانه و طناب زدن می تواند برای سلامتی ریه بسیار مفید باشد
سیگار و قلیون ممنوع!
هوای آلوده و سیگار کشیدن دلیل اصلی سرطان ریه و مرگ های قابل پیشگیری است. مصرف سیگار یا قلیان های میوه ای و سیگارهای الکترونیکی باعث التهاب ریه و راه های هوایی و پارانشیم ریه می شود و محیط را برای جذب ویروس آماده می کند.
مواد غذایی مفید برای ریه کدامند؟
مواد غذایی ساده و سالم شامل میوه و سبزیجات تازه سرشار از ویتامین A ، ویتامین C و ویتامین D همچنین مصرف مواد پروتئینی هفته ای دو بار در سلامت ریه بسیار موثر است. مصرف آب سالم و کافی و همچنین استفاده از سبزیجات برگ دار سبز همچون اسفناج، انواع کلم به خصوص کلم بروکلی و کاهو و همچنین میوه هایی شامل انار، سیب و میوه های نارنجی رنگ دارای ویتامین c شامل پرتقال و کدو و آب هویج و برخی دمنوش ها را که از خاصیت ضدالتهابی برخوردار هستند، برای تقویت ریه بخصوص افراد سیگاری کارسازند. مصرف مواد غذایی همچون لوبیا، پیاز، سیر، زنجبیل، فلفل، زردچوبه، آلوبخارا و گردو هم برای سلامتی ریه بسیار مفید است.